Image and video hosting by TinyPic

fredag 8 november 2013

Nu får min man ta över doseringsdosan.. jag fixar det inte längre


Nu orkar jag inte längre hålla på med mina piller

Jag gör bara fel och jag blandar ihop alla piller så det blir bara ett virr-varr.
Trots att jag har vecko-doserings-askar så blandar jag ihop alla mina piller..

För ena vecka ser mina piller ut på ett sätt för att i nästa stund ser dom helt annorlunda ut och detta gör att jag helt och hållet tappar koncentrationen på vilket som är vad utav alla de sorter som finns.
Jag har ju piller både för högt blodtryck och jag äter waran efter min stroke och även piller när jag fick min diabetes och sen ska jag dessutom hålla reda på mitt insulin och kolla blodsockret och gud vet vad..
Ja, det blir en salig röra av allting när jag håller på...
 och efter min stroke så fungerar jag inte fullt som vanligt, om jag någonsin har gjort det vill säga.. 

Men så nu får min man över min doseringsdosa 
och portionera ut per vecka vad jag ska ta, och jag kan koppla av ifrån den biten nu...
Jag kan till och med glömma att ta mina piller, men nu så får jag ju bara ta till hjälp av min man, 
trots att han hela tiden har erbjudit sig att hjälpa mig med detta.. 
Men jag har ju envisas med att försöka klara av det här själv. 
Men nu märker jag att det fungerar inte längre.. 
Jag får lov att se sanningen i vitögat och bara inse att jag inte klarar av detta längre.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar