Image and video hosting by TinyPic

fredag 19 februari 2010

Att höra illa är inte lätt alla gånger

Ja det är liksom inte tillräckligt att man ska ha den här djävulska sjukdomen fibromyalgi utan man ska även ha tinnitus till på köpet. Jag har haft det i många års tid men nu börjar man undra hur mycket man ska behöva gå igenom egentligen.
Jag har helt perfekt hörsel på mitt vänstra öra men på det högra så har jag fruktansvärt svårt att ibland urskilja vad folk säger till mig. Jag har lärt mig att läsa på läpparna och jag gick en kurs för många många herrans år sedan för att lära mig tecken som stöd. Vilket mycket har försvunnit med åren som har gått.
Men det kan bli många roliga episoder här hemma mellan mig och min man, som te.x nu idag när det var Lets Dance på Tv.n så hörde jag fel på orden vals och march. Så jag blev först väldigt fundersam och tänkte om dom verkligen skulle dansa marsch. Min man ville sen se ishockey på tv.n så jag satte mig mer än gärna framför datorn istället för att se färdigt Lets Dance. Men i pausen så kommer maken till mig med en kopp the och en riskaka och några vindruvor och gurka. I samma stund han kommer in till vårt data-rum så säger han: - Det är tånagel nu...
Jag tittar på honom och ruskar på huvudet och jag funderar om det har slagit slint i huvudet på honom så han frågar varför jag ruskar på huvudet.. När jag då frågar honom vad 17 han menar med att säga att det är tånagel nu.. Han skrattar högljutt..
Det han hade sagt till mig var: - Det är två noll nu. 2 - 0 till Sverige.
Ja så kan det gå när man hör illa..
Undrar hur många meningar som jag har hört så där konstigt. Jag som hela tiden trott att det är något fel på människorna runt omkring mig som uttrycker sig ibland väldigt konstigt..
Tycker JAG då förstås som kanske missuppfattat vad dom har sagt..
Min tinnitus återkommer jag till vid ett senare tillfälle...
KRAM på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar